Introspecție (mai mult sau mai puțin)

pe de o parte

1. Bătaia

Am un vecin de naționalitate română numai în buletin. Într-o seară prietena lui nu a fost de acord cu o decizie pe care el o luase. Prin urmare, el i-a aplicat una bucată șut drept în cap. Cu greu s-a ridicat fata, ajutată de alții. Cu capul în jos și o față desfigurată de la impactul cu asfaltul a murmurat: "Am înțeles".

pe de altă parte

2. Iubirea

El:Te iubesc.
Ea:Mulțumesc.

3.Cerceii

Cu multă trudă a reușit să adune suma necesară cumpărării unui colier și a unei perechi de cercei. Nu putea accepta ca prima aniversare să treacă ca o zi oarecare. După un an, timp în care nu a văzut-o purtând acei cercei i-a cerut să-i poarte. Răspunsul ei a fost:"Știi că doar port cercei în ocazii speciale. În timpul necesar punerii cerceilor mai bine mă piș."

Știi ce se întâmplă când încerci sa împaci și capra și varza? Lași lupul nesupravegheat, acea parte din tine a cărei libertate nu trebuie restrânsă nicidecum. Pe de altă parte niciodată să nu oferi libertate cuiva doar, doar, va fi mai bine. Ce legătura are asta cu exemplele de mai sus? E o chestie de finețe să observi că cineva la care ții în mod necondționat, te folosește. Cei mai mulți nu o văd imediat, ci mai târziu, când și-au luat 2-3 perechi de palme (mulți nici atunci ). Un profesor de socio-umane din liceu a zis:
Libertatea ta se sfârșește acolo unde începe libertatea mea.
Altfel zis, dacă eu țin minte că pe 13 august 2008 era o zi mohorâtă, fără precipitații, în care eu am scos cuie de la un cofraj, iar pe 15 august 2008 a fost cald și eu am muncit la stâlpii de rezistență de la o mansardă, înseamnă că ori am o problemă, în sensul bun, cu memoria, ori ceva m-a marcat în aceste 2 zile.
În exemplul 1 am văzut un furt de libertate, o sugrumare al unui drept moral, totul pentru binele unei idei/intenții bătută în cuie.

Hai să vorbim un pic de oamenii care te lovesc cel mai profund. Care-ți implantează în minte gânduri ce-ți obosesc nopțile. Acești oameni nu te înjură, nu-ți vorbesc urât, practic nu-ți fac nimic. Doar tu, te aștepți ca în anumite circumstațe comportamentul lor să fie diferit. Cum poate adormi cel din exemplul 3 după ce a primit un asemenea răspuns. Sincer, eu cred că se întreabă:"De ce nu i-am făcut cadou un absorbant?"

Temă pentru acasă: Analizați răspunsul ei din exemplul 2.
P.S. Nimic din ce am zis nu are legătură cu libertatea pentru care au luptat cei din '89.


0 comentarii to "Introspecție (mai mult sau mai puțin)"

Trimiteți un comentariu

Categorii

Palavrele mele